בשנה הבאה: טיסת הבכורה משדה התעופה הבינלאומי שבתמנע

שלמה בן יוסף 1 Comment on בשנה הבאה: טיסת הבכורה משדה התעופה הבינלאומי שבתמנע
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקמת נמל התעופה "רמון" שבתמנע, מתקדמת בקצב מואץ. כשנתיים וחצי לאחר תחילת העבודות, צפוי נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת להיחנך במהלך השנה הבאה (2017), ולאפשר לראשונה המראות ונחיתות של טיסות טרנס אטלנטיות בשדה, מכל מקום בעולם.כץ החליט לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה למשפחת רמון על פועלה ותרומתה למדינת ישראל. החלטה זאת אושרה בממשלה ופורסמה ברשומות.

נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 1.7 מיליארד שקלים.

שדה התעופה שברמת תמנע, ממוקם צפונית לאילת. בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן" החליט השר כץ להאריך את מסלול המראות ונחיתות של שדה התעופה רמון ל – 3.6 קילומטרים, במקום 3.1 קילומטרים. דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא ולנחות בתמנע מכל שדה תעופה בעולם.

שר התחבורה ציין כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. "הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף". לדבריו, עם הפעלת הנמל החדש בתמנע, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, לצורך פיתוח העיר.

במסגרת הפרויקט הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך מספר דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.

נמל התעופה החדש יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. השדה יהיה ממוחשב לחלוטין, ומרושת במערכות הטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים וטרמינל ייחודי שנבנה בשפה עיצובית מיוחדת- פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום, ובלב המבנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם.

הטרמינל המרווח ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים- טורבו- פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.

במסגרת הסכם ה"שמים הפתוחים" החלו משרדי התחבורה והתיירות להגדיל בהדרגה את מספר הטיסות של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל. שיווק שדה התעופה רמון ישולב עם שווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף לכך מתבצעת בדיקת היתכנות של יצוא חקלאי מדרום הארץ, בטיסות "קרגו" שימריאו משדה התעופה "רמון" לשווקים שונים באירופה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איזה מגניבבבב הכל פה הדמיות ….. מושלםםםםםם